2013年5月8日星期三

Please Sign And Share

*ENGLISH*

We, the undersigned academics and members of Malaysian civil society, strongly condemn the inflammatory and racist rhetoric being used by various political figures and now being reproduced in the mainstream media. Allegations of a 'Chinese Tsunami' leading to the results of Sunday's elections ignore the evidence that the swing towards the opposition is much more firmly embedded in socioeconomic and urban/rural stratifications than in race. This rhetoric has resulted in government-linked bloggers threatening violence against a Sabahan columnist on Twitter, with the same blogger threatening the Chinese population at large on his blog. Newspapers like Utusan and Kosmo have followed suit with headlines throwing fuel on what is already a delicate situation.

As concerned members of Malaysian society we call upon all parties to not make unjust accusations and, instead, think and act rationally based on concrete, scientific evidence. We also call upon leading politicians from all political parties and other leading members of society, including civic, religious, business leaders and the police, to speak up with one voice against racism and violence at this critical juncture in Malaysia’s development.

-----

*BAHASA MALAYSIA*

Kami, golongan akademik dan ahli masyarakat sivil Malaysia yang bertandatangan di bawah, mengutuk sekeras-kerasnya retorika yang menghasut lagi rasis yang sedang diperalatkan oleh beberapa pemimpin politik, dan sekarang sedang diwar-warkan oleh media arus perdana. Dakwaan bahawa ‘Tsunami Cina’ telah mengakibatkan keputusan pilihan raya Ahad lalu menidakkan bukti yang menunjukkan sokongan kepada pembangkang adalah disebabkan jurang sosioekonomi dan bandar dengan luar bandar dan bukannya faktor ras. Retorika ini telah menyebabkan blogger pro-pemerintah mengancam keganasan terhadap seorang editor Cina melalui Twitter, dengan blogger yang sama mengancam komuniti Cina dalam blognya. Akhbar seperti Utusan dan Kosmo telah turut sama dengan menyiarkan tajuk berita yang menyemarakkan api perkauman.

Sebagai ahi masyarakat Malaysia yang prihatin, kami menyeru kepada semua pihak supaya tidak mengeluarkan dakwaan yang tidak adil, tetapi sebaliknya berfikir dan bertindak secara rasional berdasarkan bukti yang nyata lagi saintifik. Kami juga menyeru kepada pemimpin politik terkemuka dari semua parti politik dan juga ahli masyarakat terkemuka yang lain, termasuk pemimpin sivik, agama dan perniagaan, dan polis, untuk bersuara sepadu melawan rasisme dan keganasan pada peringkat yang kritis dalam pembangunan negara.

-----

MANDARIN (Simplified Chinese)

马来西亚公民反对种族主义政治

吾等这群连署的马来西亚学术界人士和公民社会成员,严厉谴责各方政治人物操弄煽情论述和种族主义言论,更甚的是主流媒体也刊载了这些言论。将星期日(5月 5日)的全国大选结果归咎于“华人海啸”,漠视了证据显示,导致选民转向支持在野党的主因,乃在于社经和城市/乡村分化落差,更甚于种族因素。这种种族主 义论述,造成亲政府的部落客在推特上恐吓要暴力侵害一位华人编辑;这名部落客也在部落格里恐吓广大华人社群。《马来西亚前锋报》和《Kosmo》等报纸亦 纷纷效仿,在头条刊载此事,火上加油。

身为关切马来西亚命运的社会成员,吾等呼吁各方切勿发出不公正的指责;反之,应以确凿的科学证据理性思考和行动。吾等也促请各政党和其他社会团体领导人,包括公民组织、宗教团体、商会领导人,以及警察,在马来西亚发展的这个节骨眼上,同声谴责种族主义与暴力行为。



Please Sign:
https://docs.google.com/forms/d/1RwvN0EKh44IIbHmONOUGTKEgfafLoXRLuOBCzMKbzcI/viewform?pli=1

没有评论:

发表评论